dag 18: vrije dag in Chengdu
4 augustus 2015 - Chengdu, China
Door de vertraging met het vliegtuig gisteravond waren we pas om 4.00uur 's nachts in het hotel. We hebben vannacht de technische dienst er nog bij moeten halen omdat de deur tussen onze twee kamers niet open wilde gaan. Na een kwartiertje was dit probleem ook verholpen en konden we gaan slapen. Om 9.00uur ging de wekker weer, want ontbijten was maar tot 10.00uur mogelijk. En dat willen we toch niet overslaan, want het kan zo maar gebeuren dat het ontbijt de enige voedzame maaltijd is die we krijgen op een dag. Om kwart voor tien zaten we aan tafel en we hebben maar zoveel mogelijk opgeschept want om 10.00uur ging het buffet echt dicht. Na het ontbijt was een douche toch wel nodig om een beetje wakker te kunnen worden.
's Middags zijn we met de taxi naar het People's park geweest voor een korte wandeling. Het begon wat te regenen, maar dat is niet erg. Dan is de temperatuur tenminste goed te verdragen. Er waren hier veel lokale chinezen en dus waren we weer regelmatig een gewild object om gefotografeerd te worden. Soms lopen ze al minuten achter je aan en zijn ze het gesprek alvast aan het oefenen. Helemaal nerveus spreken ze je dan aan en dan moet je met de hele familie op de foto. Natuurlijk willen ze ook laten horen dat ze een paar woorden Engels spreken. Vandaag hadden we de tijd, dus we vinden het allemaal prima. Als lunchplek hadden we KFC uitgekozen. Dit was helaas niet helemaal goed gegaan met bestellen. We wilden een klein doosje kip nuggets, maar blijkbaar was het een gigantische emmer met vanalles en nog wat erin van kip. We zijn hier in de provincie Sichuan, en deze provincie staat bekend om het pittige eten. Nou dus ook bij de KFC! Deze emmer zou niet gegeten gaan worden. We hebben hem maar buiten neergezet, want er zijn in China overal mensen die hun eten op straat zoeken. Nou ik hoop dat iemand heel veel plezier gaan krijgen met deze gigantische bak kip! Bij een klein supermarktje nog even wat eten en drinken ingeslagen voor vanavond. Het wordt een diner van cakes/koekjes en een soort brood. In de taxi terug naar het hotel vielen de kinderen al bijna in slaap. Ze hebben echt slaap tekort gehad afgelopen nacht. Samen met Lin en Yuan (twee andere meiden uit onze groep) wilden ze in het hotel nog gaan zwemmen, maar omdat er een druppeltje regen viel mochten ze niet het water in. Het zwembad ligt op het dak van het hotel, en dan zou in geval van onweer de bliksem kunnen inslaan. Dan maar relaxen op de hotelkamer en vroeg naar bed. Want morgen moeten we uitgeslapen zijn. We gaan dan naar het panda-reservaat en daar willen ze toch echt wel uitgeslapen voor zijn!


Geniet van de panda's!
Nog een mooie tijd en voor donderdag goede thuisreis.
Groetjes aan allemaal.